قوانین و مقررات خرید بلیط
شرایط و مقررات فروش بلیط اینترنتی از سایت توس 724
مسافرین محترم و شرکت های طرف قرارداد ، لطفاً قبل از خرید بلیط پرواز از طریق سایت توس 724 به نکات زیر توجه فرمایید:
1- کلیه عملیات خرید بلیط در این سایت مشمول قوانین تجارت الکترونیک بوده و هرگونه تخلف، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار بدینوسیله اظهار می دارد که از کلیه قوانین و مقررات خرید اینترنتی آگاهی کامل دارد.
2- خرید از سایت توس 724 از طریق کارت های شبکه شتاب امکان پذیر است.
3- تمام زمان های مندرج در بلیط به وقت محلی می باشد.
4- بلیط قابل انتقال به غیر نمی باشد و شرایط مندرج در بلیط به منزله مفاد قرارداد بین توس 724 و مسافر می باشد.
5- مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در بلیط به عهده ی مسافر آژانس صادر کننده است.
6- درج کد ملی و شماره تلفن در بلیط های مسافرین ایرانی و درج شماره پاسپورت در بلیط، برای مسافرین خارجی الزامی می باشد.
7- به همراه داشتن کارت ملی جهت احراز هویت در پروازها الزامی است.
8- مسافرینی که بصورت Online از طریق سایت های ره بال آسمان مبادرت به خرید پرواز خارجی می نمایند در صورت نیاز به ویزا باید دارای ویزای معتبر به کشور مورد نظر باشند.
9- نرخ بلیط برای کودک یشتر از 2 سال در پروازهای غیر سیستمی به صورت کامل محاسبه می گردد.
10- در هواپیمای RJ مسافران ویلچری پذیرش نمی شوند و در ایرلاین های دیگر یک یا دو ساعت زودتر از حد معمول در فرودگاه حضور داشته باشند تا با مسئول خدمات ویژه جهت استفاده از بالابر هماهنگی نمایند. تمامی هواپیماها با بدنه عریض مجهز به صندلی چرخ دار هستند. در صورتی که مسافر قادر به نشست و برخواست بر روی صندلی نیست بهتر است با یک نفر همراه مسافرت نماید.
11- در صورتی که پروازی دو مسیره رزرو شده باشد ( مثال :تهران – مشهد – تهران ) و پرواز رفت به هـر دلیلی اعم از تاخیر بیش از دو ساعت ، بدی آب و هوا ، نقص فنی و . . . کنسل شود، رزرو گیرنده ملزم به اعلام اطلاعات پرواز برگشت خود به این شرکت (تنها در روز پرواز رفت) می باشد و در صورت عـدم اطلاع رسانی ، مسئولیت جرائم پرواز برگشت به عهده رزرو گیرنده می باشد
12- خریدهای انجام شده توسط این سیستم غیر قابل انتقال به غیر بوده و همراه داشتن کارت شناسایی جهت سوار شدن به هواپیما و یا پذیرش در هتل الزامی می باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر با کارت شناسایی مسافر پذیرش نخواهد شد و مسئولیت آن بعهده خریدار می باشد.
13- رعایت محرمیت در مورد مسافرینی که در یک اتاق هتل اقامت دارند الزامی بوده و عدم رعایت آن موجب عدم پذیرش مسافر خواهد شد و مسئولیت آن بعهده خریدار می باشد.
14- مسافر نوزاد کمتر از 2 سال ، مسافر خردسال بین 2 تا 12 سال و مسافر بزرگسال بیشتر از 12 سال می باشد در صورت عدم دقت و اشتباه وارد نمودن رده سنی تمام عواقب به عهده خود مسافر خواهد بود.
15- در پروازهای چارتری نرخ بلیت مسافر خردسال معادل بزرگسال و مسافر نوزاد 10% نرخ مصوب بزرگسال محاسبه می گردد.
16- پذیرش خردسالان بدون تخت در هتلها دارای محدودیت بوده و اکثر هتلها فقط مسافرین زیر 5 سال را بدون تخت پذیرش می نمایند. ضمناً حداکثر در یک اتاق 1 خردسال بدون تخت پذیرش می گردند.
17- اطلاع رسانی در خصوص خریدهای انجام شده (تعجیل یا تاخیر )از این سیستم از طریق پیامک ( تلفن همراه ) و پست الکترونیکی انجام می پذیرد. لذا مسئولیت صحت شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی بعهده خریدار می باشد.
18- در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت و انصراف مسافر از پرواز می بایست اصل رسید بلیت مهر شده توسط ایستگاه جهت استرداد وجه به این دفتر ارسال گردد. در صورتیکه بلیت خربداری شده بصورت رفت و برگشت بوده و یا رزرو تور میباشد جهت جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از عدم استفاده از هتل و یا بلت مسیر برگشت می بایست انصراف مسافر در همان روز و یا در صورت تعطیل بودن دفتر حداکثر تا ظهر روزبعد به دفتر اطلاع داده و مدارک ارسال گردند.
19- حضور مسافر در پروازهای داخلی 2 ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه الزامی میباشد.
20- قوانین سفر خانم های باردار : درصورتی که پرواز کمتر از دو ساعت باشد ، مسافر باید تا انتهای هفته 32 گواهی پزشک معالج با درج سن بارداری و تخمین تاریخ زایمان به همراه داشته باشد . درصورتی که پرواز بیشتر از دو ساعت باشد ، مسافر باید تا انتهای هفته 28 گواهی پزشک معالج با درج سن بارداری و تخمین تاریخ زایمان به همراه داشته باشد . از هفته 28تا35 مسافر باید دارای گواهی پزشک معتمد هواپیمایی کشور را به همراه داشته باشد
21- بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیتهای بعدی، بر عهدهی خودِ کاربر خواهد بود.
22- کلیه هتلها و تورهای موجود در این سیستم چارتر بوده و شامل مقررات رزرو هتل و تور سازمان ایرانگردی و جهانگردی می گردد.
23- لطفاً در صورت بروز هرگونه مشکل با بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.